Social Link


Ghidul Miresei

M-am tot ţinut să scriu acest text, de fapt acest ghid şi am zis să o fac, aşa că nu vreau să mă lungesc prea mult cu vorba şi să trec direct la subiect.

Sunt fotograf de 12 ani şi am văzut multe evenimente. Întotdeauna am aflat detalii care poate că nu ţineau de meseria mea, dar totuși aș spune că pot să fac un ghid pentru mireasă, simplu și benefic.

Să o luăm cu începutul… V-ați hotărât să faceți nunta și nu știți de unde să începeți? Întrebați părinții și primiți tot felul de răspunsuri și mai bulversante – ehee… pe vremea lor se făceau alte fel de nunți și nu erau atât de elaborate! Dar cum vremurile s-au schimbat, bineînțeles că și obiceiurile s-au schimbat. Cine ne poate spune ceva concret? Există multe ghiduri, dar parcă nu se leagă ceva… E foarte simplu să urmați niște pași și gata, evenimentul trece (extraordinar de repede).

  1. Ce alegem prima dată?

Înainte să începeți să vedeți ce alegeți, ce cumpărați și așa mai departe. Trebuie să aveți o listă de invitați (provizorie) ca să vedeți estimativ câte persoane veți avea. Vreau să vă spun că nu mai este ca pe vremuri, lumea este cam împărțită… vin cei cu obligații și cei care vin din plăcere! Înainte se spunea că era o plăcere să mergi la nuntă… acum sper să fie la fel. În funcție de numărul de invitați, veți ști de ce restaurant (sali de bal) veți avea nevoie.

Trebuie să vă gândiți cu cât timp înainte stabiliți nunta. Sunt miri care stabilesc cu 2-3 ani înainte și miri care stabilesc cu 6 luni-1 an înainte… Recomandarea mea este cu 2 ani înainte. Este perfect, dar nu este o panică, deoarece dacă stabiliți cu 1 an înainte, panică devine când stabiliți nunta în 6 luni sau chiar mai puțin și o să explic de ce puțin mai jos.

Important din punctul meu de vedere este să alegeți în paralel restaurantul și formația (sau band-ul, așa cum e mai nou) și aici dacă începeți cu 2-3 ani înainte veți găsi printre cele mai căutate restaurante și formații. Mai devreme de 1 an, nu știu cât veți găsi cele mai căutate, dar nu este neapărat panică, deoarece aici mai e și în funcție de noroc… mai renunță niște miri și poate găsiți din cele mai căutate. Foarte important la nuntă și trebuie să țineți cont de acest lucru este că mâncarea și formația contează extrem de mult, deoarece acolo se desfășoară evenimentul dumneavoastră și acolo vor dansa toți invitații dumneavoastră.

După ce stabiliți restaurantul și formația, urmează fotograful și videograful. Și aici se aplică aceeași regulă ca și mai sus, dar poate veți auzi zvonuri că fotograful nu trebuie pus primul… – pai normal, că el dă de mâncare la invitați și îi distrează… – NU, categoric o să găsiți fotograf și videograf… acum alegerea vă aparține, vedeți cu cine rezonați, vizualizați tot ce face el cu adevărat și dacă vă place, nu stați pe gânduri, că poate se ocupă.

Ați rezolvat și acest aspect până aici, avem restaurant, formație, fotograf, videograf, zici ce bine că am rezolvat lucrurile importante! eee stai așa, că nu e așa! Hai să vedem ce ne mai trebuie la o nuntă și să programăm tot așa din timp.

Artificiile și fumul greu la nuntă pentru dansul mirilor trebuie rezolvate! Dar înainte de toate, vedeți dacă salonul vă poate oferi acest serviciu, iar dacă nu, poate fotograful/cameramanul cunoaște pe cineva să vă recomande, sau puteți apela la prietenii care au făcut deja nunta, iar în ultima fază, Google este prietenul dumneavoastră.

Acum poate vreți să aveți un moment artistic la nuntă, cele mai multe sunt momentele de dans traditional și bellydance, dar puteți alege și alte feluri de dans. O idee pe care am întâlnit-o (nu știu detaliile cine, cum și ce fel) dar momentul a fost super! niște miri au invitat o trupă de dans care au făcut un moment cu o reprezentare din anii 70 și la un moment dat era ringul plin pentru că au luat invitații la dans, ceva super. Dar vă spun că la fel se întâmplă și la dansuri populare și bellydance. Pe lângă asta, puteți organiza și un foc de artificii – nu știu de ce, dar lumea e încântată să vadă lucruri colorate pocnind pe cer.

Ați ales momentul artistic, așa că să vedem cu ce îi mai putem încânta pe invitații noștri. Bingo! cabina foto sau mai nou video 360 este foarte plăcută. La aceste lucruri este interesant că puteți înlocui tradiționalele mărturii, iar așa și voi aveți poze cu mulți invitați din acel moment, plus că se fac și albume cu cei care au făcut poze atunci. De obicei, 90% din invitați fac poze la cabină și știu sigur despre ce vorbesc (de câte ori am fost carat de soția mea să facem și noi poze la cabină).

Cam asta ar fi lista cu lucrurile importante puse rapid pe foaie, dar la o simplă căutare pe Google puteți găsi mai multe lucruri care să încânte invitații și să îi distreze. Până una alta ar fi multe lucruri aici, precum tort cu shot-uri și altele.

Și pe final, dacă vă mai doriți ceva și sigur, în general, miresele și femeile de la eveniment vor fi încântate de candy bar (oh, da, multă multă ciocolată) vă spun eu sigur că acolo vedeți prima dată femeile și apoi bărbații. Eclerele sunt cele mai importante, fără eclere viața e tristă, crede-mă.

Bun, bun, am terminat până aici. Dacă am uitat ceva, nu vă supărați pe mine, eu lucrurile astea le văd esențiale la eveniment.

2.Avans si contracte

Am pus acest punct în față deoarece este foarte important! Ar trebui să se încheie contracte cu toată lumea și nu se merge pe încredere. Tu trebuie să știi că vei avea toate serviciile la nuntă, iar ei vor ști că vor fi plătiți. În ceea ce privește avansul, trebuie să știți că acesta nu se returnează în caz de anulare a evenimentului sau alte chestii de genul acesta, iar restul banilor se plătesc în ziua evenimentului.

Este recomandat să nu plătiți întreaga sumă în avans, deoarece având experiența pandemiei în spate, unde s-au anulat nunți complet, este dificil și pentru prestatorii de servicii să vă returneze banii în cazul în care evenimentul este anulat.

Cam asta este până aici

3.

3. A. Ce ne interesează la restaurant?

Aici trebuie să vă gândiți cum vreți să fie evenimentul dumneavoastră. Mergiți și vizitați, pentru că puteți face acest lucru – să vedeți cum este organizată sala de eveniment în timpul unei nunți și veți vedea dacă vă vedeți în acel local pe voi și pe invitații dumneavoastră, plus căutați recomandări, pentru că sigur veți primi, iar atunci veți da seama ce vă doriți cu adevărat.

3.B Ce ne interesează la formatie?

Ce dorim cel mai mult la o nuntă? Să se distreze toată lumea și să fie muzica perfectă…să auzi a doua zi mama ta cum a fost formația aceea, ce au cântat oamenii ăia, nimeni nu s-a așezat jos. Asta trebuie să căutați! O formație care creează atmosfera, o formație care să vă distreze pe toți. Și încă un lucru! Trebuie să cunoașteți invitații pe care îi aveți și să fie pusi pe distracție, pentru că dacă invitații dumneavoastră vor sta jos, nici dumneavoastră, nici formația nu vor reuși să-i scoată la dans, pentru că poate nu e felul lor. Dar dumneavoastră ca mire și mireasă stați acolo pe ringul de dans și veți vedea că toată lumea va veni…pentru că nu au venit doar să mănânce sau să bea. La fel ca mai sus, puteți merge la o nuntă unde cântă formația pe care doriți să o alegeți și veți vedea ce sunt în stare.

3.C. Ce ne intereseaza la Fotograf/Videograf?

Eu, acum fiind fotograf, o să schimb puțîn subiectul și o să spun ce aș vrea să îi intereseze pe cliențîi mei. În primul rănd, aș vrea că ei să fie detașați în ziua evenimentului și să aibă un zâmbet pe față, deoarece atunci sunt ei, sunt naturali. Pe lângă asta, aș vrea că ei să știe cine sunt și ce fac, cu ce mă ocup și să înțeleagă că ofer un serviciu care le va rămâne pentru totdeauna. Voi explică mai jos cum ar trebui să decurgă ziua evenimentului tău, dar până atunci, caută exact ce crezi că îți trebuie și cere să vezi poze / video de la alte nunți și fii sigură că vei găși, deoarece cei mai mulți fotografi și videografi au pagini pe Facebook, TikTok și Instagram.

4. Costum si Rochie

Aici nu este necesar să primești sfaturi, tu trebuie să știi cum te simți cel mai confortabil și cum vrei să arăți în ziua nunții. Însă, îți pot sugera să mergeți împreună să căutați, să va probati și să va admirați unul pe celălalt. Oricum, veți fi cei mai frumoși acolo, Regina și Regele. Femeile de mici se visează mirese, iar bărbații își visează regina în alb. Dar cum vremurile s-au schimbat, și modă la nunți s-a schimbat. Indiferent ce purtați, important este să va simțiți unici.

5. Se apropie nunta

Uite că am tot vorbit despre cum să organizezi o nuntă și acum a venit momentul. Începi să simți o ușoară panică, cum va fi, ce se va întâmplă, oare am ales tortul? Oare fotograful ne va face pozele? Oare formația nu va fi obosită? Pot să spun că începi să intri în panică, și intri degeaba! Toate sunt la locul lor, ai făcut contracte, nu? Bun, dar ai trimis invitațiile? Dacă nu, repede alege invitațiile și trimite-le! Și că un sfat bun: pune și un număr de telefon acolo să îți poată confirmă. Acum îți spun că nu prea o să te sune lumea, dar fă bine și sună-i pentru confirmare. Ai rezolvat cu acestea și în grabă începi să suni restaurantul, formația, fotograful etc să vezi dacă totul este în regulă. Dar sper că nu faci acest lucru cu 6 luni înainte de nuntă, pentru că vei primi următorul răspuns: “ne mai auzim atunci aproape…” Ce înseamnă acest “aproape”? Întreabă mai clar când ne putem auzi și fiecare prestator îți va spune exact când va avea nevoie de informațiile tale. De exemplu, eu că fotograf, trebuie să știu la ce ora începe evenimentul pentru a șți exact orele la care vom fi la mire, nași, mireasă, cununia civilă și biserica. În funcție de asta, voi putea ști cât timp facem pe drum, cum putem face și o mică ședința foto, și pot da sfaturi. De exemplu, dacă nuntă ta se întâmplă vara, să nu-ti faci lumea să stea la 40 de grade în costum, nu va fi confortabil. Deci, în scurt, sună și întreabă când va puteți auzi, să stabiliți exact toate detaliile, dar cât mai aproape de eveniment, pentru că atunci veți ști și programul.

Acum că tot se apropie de nuntă, ai rezolvat cu florile, buchetele și toate celelalte detalii? Dacă nu, trebuie să notezi acum că trebuie să ai și aceste lucruri. Dacă nu, notează-le acum și la sfârșit vei avea o lista cu tot ce trebuie, că de-aia e ghidul de mireasă, nu? Mirele ce face, se pregătește intens pentru nuntă, nu?

6. Nunta anului a venit.

Ce repede a trecut pentru mine și deja m-am trezit în ziua evenimentului… Știu că nu prea o să dormi cu o noapte înainte pentru că emoțiile sunt mai intense plus de asta nu știi cum va fi totul… hai să ne relaxăm puțîn și îți spun de ce.. în primul rând sper că ți-ai ales cavalerii și domnișoarele de onoare! Dacă i-ai ales, trebuie să știi și rolul lor. Ei trebuie să te ajute in ziua respectivă cu lucrurile mărunte. Pune-i să te ajute dacă ei nu știu exact cu ce să înceapă, nu se vor supără te asigur. Totul va merge frumos dacă scapi de stres. Și aici nu mă refer la mire, pentru că el încă nu știe ce se întâmplă… :)) dar e acolo lângă ține și se vede că te iubește.

Ai programul stabilit, așa că începe nuntă. Încercați să zâmbiți și să va distrați, pentru că evenimentul trece repede și totul zboară într-o clipă. După, o să spuneți că nici nu ați simțit când a trecut așa repede.

Eu aici aș sugera să ți cont de câteva lucruri esențiale și vorbeam mai sus de un progam În cazul în care e cald sau frig afară încearcă să ții oamenii cât mai puțîn in condiții de stres și oboseală pentru că pe zi vor fi mai mult membri ai familiei și prieteni apropiați.

Pentru progam recomand asa:

➡️Nuntă Cu Obiceiuri (mă refer la nuntă cu obiceiuri tradiționale, la cea fără obiceriuri sau cu alte obiceiuri din țară mai adăugați în funcție de cât durează sau mai scadeti)

➡️Acasă la mire (1/h) Aici cu tot cu detalii pe care fotografii le fac și gătitul mirelui cam atât ar dura, dar acum în funcție de zona.

➡️Mers la nași (30-60min) – În unele zone din țară se merge la nași, în altele vin nașii la mire acasă deci suprapunem progamul de mai sus, eu zic că este suficient acest timp.

➡️Mireasă (1.5/h-2.5/h) – Câte bordeie atâtea obiceiuri, acum din propia experiență nu a durat mai mult de 2.5h la mireasă acasă.

➡️Cununie Civilă(30min) – Acum și aici se aplică în funcție de zona dar nu cred că am stat mai mult, doar dacă am avut o nuntă cu 100 de invitați pe zi și a durat mult la pozele de grup după Cununia Civilă.

➡️Biserica (40min-1.5/h) – Deobicei undeva la 45 min, eu am pus aici și mai mult pentru că mai sunt poze de făcut în biserica și la ieșire și poate dura tot în funcție de invitați.

➡️Ședința Foto(1.5/h-2/h) – Acum cu ce timp a mai rămas trebuie să avem și câteva cadre frumoase cu voi și nașii pentru că deobicei eu pozele de grup le fac ori la Biserica ori la Cununia Civilă, pentru a face ședința foto cu mirii și nașii liniștiți! dar deobicei mai rămân grupuri și la ședința foto și cam asta e timpul.

➡️Restul Restaurant. – Aici începe distracția, ziua a trecut, emoțiile sunt deja la jumătate, sala se umple și spor la joc și voie bună, că e nuntă.

Ca să fac o paranteză aici că vorbeam mai sus de Cavaleri, pune o domnișoara și un cavaler să ghideze invitații la masă lor.

Și o idee care sincer am început să o văd la evenimente, după ce s-au așezat toți invitații ls masă chiar înainte de dansul mirilor- Fă o intrare frumoasă în care prima dată să între Cavalerii pe o melodie anume, apoi domnișoarele pe altă melodie, după care Socrii Mici, Socrii Mari, nașii și voi doi fiecare pe o melodie diferită și la final intrați voi pe melodia de la dansul mirilor – ceva de vis.

Dragi miri , acesta este ghidul meu pentru voi ! așa cum eu îl știu și l-am văzut. Poate are lipsuri , dar țin să cred că am ajutat cu ceva.. Nu pot da sfaturi ce coafură, unghii, machiaj să ai la nuntă sau ce pantofi să își ia mirele , dar poate o să mă documentez și o să cer câteva păreri de la specialiști.

Așa că o recapitulare, o listă cu ce te trebuie să alegi că servicii din timp.

1.Restaurant & Formație

2.Fotograf & Cameraman

3.Biserică 

4.Cabina Foto sau Video & Artificii fum greu dansul mirilor

5.Moment Artistic (Optional)

6.Candy Bar(Optional)

Cam atât de la mine, sper că te-am mai liniștit și aici vorbesc cu mireasă că deobicei ea organizează totul, mirele semnează peste tot cu drag iar dacă te-am ajutat cât de cât un like și share este de ajuns. 

Mulțumesc și Casă de piatră.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *